Дигиталният маркетинг и откъде да започнем
Това съдържание няма да бъде уникално по никакъв начин, защото вероятно десетки компании, сайтове за новини, блогове и т.н. са писали подобни статии. Е, ще е уникално за Google (SEO), но за това ще си говорим друг път.
Ако знаете както е href, CPM, split-test и CBO, ще ви препоръчам да спрете да четете и да направите нещо по-полезно.
Ако все пак все още четете тази статия силно вероятно е да имате собствен бизнес или да сте отговорен за онлайн маркетинга в нечия друга компания. Сигурно се чудите откъде да започнете и какви да бъдат вашите първи стъпки. В следващите няколко параграфа ще се опитам да ви помогна или поне да ви насоча в правилната посока.
Независимо какъв е вашият бизнес и какви са целите ви в онлайн маркетинга, първото нещо, което трябва да направите, е да си зададете въпроса: Какво искам да постигна чрез своето онлайн присъствие? В повечето случаи това означава продажби, потенциални клиенти или брандинг. Това е най-важната стъпка, която трябва да направите, за да можете на по-късен етап да оцените своите онлайн активности и тяхната успеваемост.
Канали
Изберете каналите, през които искате да комуникирате към своите клиенти. Когато говорим за онлайн канали, разполагате с огромен избор. Вероятно знаете за най-популярните от тях – Facebook, Instagram, Google, LinkedIn и тн. Изборът на подходящи канали отново е свързан с вашата бизнес цел или това, което се стремите да постигнете, чрез дигиталния маркетинг. Всеки от тези канали има своето собствено предазначение, въпреки че част от тях се припокриват и също така някои канали могат да бъдат използвани за повече от една цел.
Нека разгледаме накратко най-популярните канали в България:
Всички вие използвате Facebook, вероятно иначе нямаше да достигнете до тази статия. Също така знаете за рекламите там и сигурно са ви предлагали и курсове за това как да се превърнете в гуру на спонсорираното съдъражние. Много накратко ще се опитам да ви представя потенциала на Фейсбук чрез бизнес целите, за които можете да го ползвате:
- Брандинг – Брандингът е много важна цел, когато развивате бизнес с дългосрочни намерения. Брандингът е това, което ви разграничава от всички други продавачи, които предлагат същите или подобни продукти/услуги. Опитът ни е показал, че хората се доверяват на брандовете и развиват лоялност – Apple, Samsung, etc.
- Engagment (ангажираност) – Тук говорим за ангажираност. Ако смятате, че съдържанието ви е достатъчно и интересно за потребителите ви и може да генерира отзвук, това трябва да бъде вашата цел. Истината е, че всички рекламни цели са свързани една с друга, тъй като ангажираността е пряко свързана с брандинга.
- Продажби/Leads – Алгоритъм на Фейсбук е невероятно силен, никога не го подценявайте! Оставете платформата сама да прецени кои потребители са най-склонни да купят вашия продукт/услуга. Фейсбук сам ще намери потенциалните клиенти, които имат най-силен интерес към вашия продукт.