В кой момент се налага да променим мисленето си заради криза? Кога трябва да намалим бюджетите за реклама или да ги спрем изцяло заради спад в ефективността?
Това са належащи въпроси за много бизнеси и агенции сега. COVID-19 се отразява на всеки. Дойде времето на динамичните промени навсякъде.
За повечето извънредното положение означава промяна в краткосрочен план, но за някои може да доведе до дълготрайна трансформация. Ако не успеем да се адаптираме бързо, най-вероятно ще се провалим.
Тук ще дадем няколко възможни решения на актуалните проблеми и въпроси.
Трябва ли да сменим съобщението към клиента?
Първото, което трябва да направите като маркетолози е да натиснете пауза. Трябва да осъзнаете, че подходът, който сте имали досега, вече не е уместен.
Направете крачка назад и разгледайте добре цялото си рекламиране. Гледайте на него като безпристрастен арбитър. Сега си отговорете на няколко въпроса – Това има ли смисъл? Ще разстрои ли някого? Трябва ли да го променя?
Например, всяка реклама, която кара хората да излизат навън, в настоящата ситуация е неподходяща и неуместна.
Трябва ли да намалим бюджетите за рекламиране?
В момента има много теории за положението, в което се намира рекламирането във Facebook. Единодушие има около следните твърдения:
- Повече хора са online.
- Част от рекламодателите харчат по-малко.
- Друга част от рекламодателите са спрели да рекламират като цяло.
Ако това е вярно, резултатът е ясен. Има повече хора за достигане и по-малко конкуренция. Това автоматично би трябвало да свали цената за достигане до тези хора (CPM). Дори е възможно да се стигне до по-ниски цени за клик (CPC).
Нека проследим спадът на CPM-а в Северна Америка:
Спадът на СРС сред брандовете в онлайн търговията е сериозен:
Повече хора са online по време на работните часове през седмицата:
Сега изниква същественият въпрос, хората купуват ли все още? В повечето случаи, хората започват да харчат по-малко и да пестят повече. Вашият продукт от първа необходимост ли е?
Погледнете вашите реклами. Какви резултати постигате? Все още ли имате позитивна възвращаемост (ROAS)?
Може би и вие трябва да харчите по-малко сега, особено ако рекламите ви не са толкова ефективни, колкото са били преди.
Трябва ли да спрем рекламирането си?
Дори да ви се наложи да рекламирате с 1 долар на ден, смятаме че е по-добре да не спирате, стига да има какво да изкарате от рекламата, дори да не е директна финансова възвращаемост от рекламата, можете да извлечете други ползи като например да надградите върху списъка си от имейл адреси или да генерирате трафик към блога си.
В случай, че не разполагате с необходимия ресурс или не можете да извлечете ползи от онлайн рекламата, има вариант в който просто трябва да спрете за малко, защото сега не е вашият момент, дайте си почивка за няколко седмици, но не се отчайвайте и продължавайте да следите ситуацията и развитието на дигиталния маркетинг, защото е много лесно да спрете и никога да не се върнете.