Искаш ли да постигнеш по-добри резултати от рекламите си във Facebook? Провери дали не правиш някоя от шестте често срещани грешки, които намалят ефективността на Facebook рекламите.
Рекламите ти не са свързани с „фуния“
Най-голямата грешка, която дигиталните маркетолози правят, е пускането на реклами без ясна стратегия. Това обикновено става, защото няма почти никакви ограничения, за стартирането на кампании във Facebook. Всеки с рекламен акаунт може да изгради кампания и да рекламира с малко помощ от самия Facebook. Не е нужно да си получил някакво образование, да си изкарал курсове или да имаш други подобни квалификации.
Истината е, че без ясно изградена рекламна стратегия, базирана на маркетинговите ти предимства, ще губиш пари, имплементирайки кампании, които не са структурирани да постигнат най-добрите резултати за най-кратко време.
Имаш нужда от план за действие, който след правилно имплементиране, носи желания ефект. Създай стратегия, която превръща хората от напълно непознати в лоялни клиенти, чрез серия от реклами или така наречената маркетингова фуния.
Има три стадия за успешна фуния – Awareness, Engagement Remarketing и Website Remarketing:
Първи стадий – Awareness
Неговата цел е да запознае потенциалните клиенти с продукта ти. По този начин също изграждаш признание във Facebook News Feed, което е много важно за фунията и за създаването на авторитет на бизнеса ти.
В този стадий се нуждаеш от информативно или забавно съдържание, за да хванеш вниманието на непознатата аудитория от хора, за които продуктът ти е чужд. Видео съдържанието работи много добре, като ти позволява да събереш стабилна custom аудитория от хората, гледали видеото ти и да ги вкараш в следващия стадий на фунията.
Втори стадий – Engagement Remarketing
Тук целта вече е да провокираш интереса в потенциалните клиенти. Вече започваш да ги водиш на сайта си, за да научат повече или директно, за да пазаруват.
Най-добрата практика за този стадий е промоцията. Дали просто отстъпка или безплатен месец за ползване на програма, зависи от спецификата на продукта.
В този стадий таргетираш хората от миналия през гореспоменатата custom аудитория на потребители, гледали видеото ти, но дори да не е видео, може да се създаде custom аудитория за хора, engage-нали с поста ти.
Трети стадий – Website Remarketing
Накрая идва най-важния за всеки търговец стадий, в който целта става продажби или conversions. Тук търсиш аудитория от хора, които са посетили сайта ти. При тази целева аудитория резултатите не закъсняват.
В този стадий трябва да повториш промоцията от миналия, но този път да вкараш препоръки от други клиенти и/или натиск, който може да бъде например краен срок за офертата, ограничени количества и други подобни.
Правенето на кампании, които ще забравиш и няма да следиш след създаването им
Това е много сериозна грешка. Оптимизацията на една кампания е ключът към добрите резултати в дългосрочен план.
Ако създадеш кампания и я оставиш да си върви сама, с времето тя ще загуби от ефективността си заради така наречения Facebook Ad Fatigue. Този проблем ще засегне всяка кампания, независимо колко успешна е тя в началото. Обикновено се появява след като честотата на показване на рекламата ти стане твърде висока. Аудиторията ти започва да вижда едни и същи реклами отново и отново, което я кара да стане по-малко заинтересована. Това се вижда най-ясно във възвръщаемостта от изхарчените пари за рекламата или ROAS, който спада и покрай него спада и печалбата.
Както казахме по-горе, ключът към постоянните резултати се крие в оптимизацията и по-точно в правилното анализиране на кампаниите докато все още вървят.
Първото, което трябва да се проследи, е ROAS – виж кои кампании вървят с по-ниска възвръщаемост от зададената ти цел. Сега, от тези кампании, отиди на ниво реклама и виж цена за резултат, quality ranking, conversion ranking, landing page ranking, честота на показване (frequency) и CPM.
Базирано на заключенията, направени чрез този анализ, трябва да промениш различни компоненти от кампанията ти (не е задължително да са всички), изображение, текст, цел на кампанията, оферта и целева аудитория.
Това са двете най-големи и скъпо струващи грешки, следващите са по-скоро тактически, тоест са от значение за специфични типове реклами, които трябва да ползваш за по-добри резултати.
Неоползотворяването на Remarketing Реклами
Ако имаш remarketing аудитории, но нямаш напомнящи реклами или такива с препоръки насочени към тях, със сигурност губиш пари.
Напомнящи Реклами – Сблъсъкът с огромно количество информация ежедневно води до проблеми с вниманието. Потребителите на социалните мрежи днес са все по-разсеяни и се концентрират все по-трудно. Напомнящите реклами са лесен и удобен начин да върнеш хората във фунията (т.нар. re-engage). Например хора, които са стигнали до последния стадий, например са вкарали продукт в количката, но не са купили, чрез този тип реклама ще ги накараш да се върнат и евентуално този път да завършат поръчката.
Целта на тази кампания е просто да напомниш на website custom аудиторията си, че офертата, която са получили за даден продукт, все още е валидна.
Разковничето се крие в използването на аудитории от хора, които са били на сайта ти съвсем скоро, тоест все още имат спомен за продукта ти.
Реклами с препоръки – тези реклами работят най-добре при последния стадий на фунията, website remarketing, защото хората там са в процес на buying decision, тоест се чудят дали да си купят. Когато използваш препоръки от други клиенти директно в текста на рекламата си, създаваш увереност и доверие в аудиторията си, което в повечето случаи я превръща в клиентела.
Подходящо е да сложиш и оферта под препоръките, за финален push.
Ползването на реклами с отрязан текст в заглавието или описанието
Това е една от най-често срещаните грешки сред рекламиращите. Пишеш текст за заглавие или описание, който се оказва прекалено дълъг и Facebook го отрязва. Това създава непълни изречения, които аудиторията ти не може да разбере, което пък прави рекламата ти да изглежда непрофесионално и, естествено, води до незадоволителни резултати.
Главната причина за това е, че не обръщаш внимание на заглавието и описанието на рекламата си или изобщо не ги пишеш, което кара Facebook автоматично да вземе текст от линка към сайта ти.
Тук решението е лесно и просто, започваш да пишеш заглавията и описанията на рекламите си, правиш ги кратки и ясни и най-накрая задължително проверяваш дали нещо е отрязано като видиш mobile news feed preview.
Използването на грешни lookalike аудитории или неизползването им като цяло
Ако не използваш lookalike аудитории, трябва да промениш това. Те са най-напредналият тип аудитории във Facebook. Те ти позволяват да намериш нови потенциални клиенти, подобни на твоя custom аудитория като customer list, website traffic или каквито и да било engaged аудитории.
Ако вече използваш lookalike аудитории, може би не използваш правилните. Лесно е да се объркаш, докато създаваш lookalike аудитория.
Целта е да използваш най-качествената custom аудитория, например хора, купили от сайта ти в последните три месеца. Също така като създаваш lookalike аудитория, е хубаво да имаш поне 1000 човека в custom аудиторията, чрез която я създаваш.
Игнорирането на напреднали Facebook Pixel настройки
Създаването и инсталирането на Facebook Pixel е една от най-важните стъпки преди да стартираш каквито и да било кампании. Facebook предлага отлични възможности за инсталирането на events, базирани на платформата, върху, която е създаден сайтът ти.
Тази грешка на пръв поглед изглежда сравнително малка, но може да доведе до големи последствия. Трябва да се внимава за две неща, cookie type и advanced matching.
След като браузъри като Google Chrome обявиха, че ще премахнат third-party cookies по-късно тази година, а и конкурентите им най-вероятно ще ги последват, е много важно твоят pixel cookie да е first-party, а не third-party.
Ако пък нямаш автоматично включен advanced matching няма да можеш да следиш допълнителната информация microdata, което води до по-малки website custom аудитории и следователно по-ниски резултати.
Заключение
С повече от 7 милиона дигитални маркетолози по света, търсенето за Facebook рекламиране не е било по-високо. За да отговори на високото ползване от бизнеси, ползващи платформата, Facebook непрестанно добавя нови опции и променя стари такива, което увеличава сложността му.
Съществуването на повече цели, аудитории и pixel характеристики, от когато и да било означава, че Facebook избутва рекламиращите от платформата заради грешки, които водят до спад в ефективността им и в крайна сметка решават, че рекламирането във Facebook не е добро за бизнеса им.
Ако избягваш грешките описани по-горе, Facebook има потенциала да трансформира бизнеса ти, като доведе нови клиенти и увеличи печалбата ти многократно.