fbpx
×

Маркетинг кампанията с рекордни продажби – Case Study

 

В този текст ще ви запознаем с една от най-успешните кампании, които някога сме реализирали. И за да не сме празнословни, ще започнем с малко статистика. Само за 12 часа успяхме да постигнем:

 

  1. 124 лева възвръщаемост за всеки един лев, похарчен за реклама (ROAS);
  2. Оборот, който клиентът обикновено генерира за половин месец, само за една нощ;
  3. 500% по-ниска цена за поръчка (Cost per Purchase) в сравнение с предишните кампании.

 

Резултатите от кампанията привлякоха вниманието на Фейсбук, откъдето ни поканиха да разкажем за нея.

 

Кой беше нашият клиент?

Работим с един от най-големите онлайн магазини за маратонки в България, който поиска от нас да направим ексклузивна кампания, която да рекламира разпродажба, продължаваща само 12 часа. Нашата цел беше да привлечем клиенти, които да се впуснат в Late Night Shopping. В определена вечер, между 20:00 и 8:00, те имаха правото да се възползват от 20 процента отстъпка на любимите си продукти.

 

Кои канали използвахме и каква беше нашата стратегия?

 

Подробно обсъдихме с клиента потенциалната аудитория за този тип кампания. Стигнахме до заключението, че основната таргет група са хора, които са заинтригувани от бранда и имат сходен профил на обичайните клиенти на онлайн магазина. След обстоен анализ на пазара, подбрахме специализирани онлайн издания, в които да публикуваме рекламни статии (Advertorials). Свързахме се и с нишови инфлуенсъри, които имат висока популярност и доверие сред вече набелязаната аудитория. Решихме с тяхна помощ, както и с таргетирани реклами във Фейсбук, да поддържаме интереса към разпродажбата жив в дните преди тя да започне, без да издаваме всички детайли около нея до последно.

 

 

Как протече кампанията?

 

Кампанията протече в три етапа: Първият започна около седмица преди началото на разпродажбата, когато публикувахме две статии в специализирани издания. Изградихме кампания във Фейсбук, с която допълнително промотирахме съдържанието и таргетирахме купувачите на магазина и сходна на тях аудитория. Целта беше да им предадем посланието, че нещо изключително предстои да се случи.

 

Няколко дни преди Late Night Shopping стартирахме следващия етап от предварителната (Teaser) кампания под слогана “Очаквайте!”. В него ангажирахме потенциалните купувачи като им предложихме да се запишат в специалния чат бот във Facebook Messenger. По този начин те си гарантираха възможността да започнат да пазаруват половин час преди всички останали. Обяснихме, че по този начин те могат да са сигурни, че няма да изпуснат най-атрактивните продукти, които се очаква бързо да бъдат изчерпани.

 

Последният етап от кампанията, който включваше всички детайли около пазаруване и промоциите, започна няколко минути преди началото на Late Night Shopping. За целта подготвихме нови специални визии, които да привлекат вниманието на купувачите.

 

Във всеки един етап от кампанията се включиха и инфлуенсърите, с които бяхме избрали да работим. Чрез директния контакт с техните последователи те поддържаха интереса на аудиторията към събитието.

 

Чрез използване на микс от различни канали, таргетирана реклама, ангажиране на аудиторията и постоянна комуникация с клиента, ние успяхме да отговорим изцяло на очакванията и да реализираме невиждани до момента продажби.

Успехът ни предизвика интереса на българското представителство на най-голямата социална мрежа Фейсбук, откъдето ни потърсиха с предложение да публикуваме детайлите около нашата кампания под формата на Case Study.

 

Определено бихме поставили тази кампания в графата “Успешни”. Но нашите креативни идеи не спират дотук. Какво следва? Екипът ни работи върху множество маркетинг кампании, с които целим да поставим нови рекорди. Нямаме търпение скоро да ви разкажем и за тях.

Проекти

Нов Проект

Buzz Sneaker Station

Buzz Sneaker Station е sportswear магазин, с присъвствие в онлайн и офлайн пространствата. Рекламирахме във фейсбук с оптимизация на ROAS, което даде невероятни резултати.

Какво постигнахме за тях?
В рамките на 2 седмици, удвоихме поставения таргет за продажби.
ROAS Total – 34.6
Conversion Rate – 4,03%
Cost per Purchase – 2.17€

Още проекти

Искате да работим по вашия проект?

Експертна Консултация